پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3014
-
الف
+

شش فیلمساز تجربیات خود را در قالب کتاب گردآوری کردند

کتاب آموزشی شش فیلمساز جوان همزمان با جشنواره فیلم شهر رونمایی و عرضه می‌شود.

کتاب آموزشی شش فیلمساز جوان که تجربیات خود را گردآوری کردند، همزمان با جشنواره فیلم شهر رونمایی و عرضه می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم، تینا پاکروان، آیدا پناهنده، ارسلان امیری، لقمان خالدی، محمود رحمانی و افشین هاشمی تجربیات هنری خود را در قالب کتابی آموزشی به اشتراک گذاشتند. 

این کتاب پیرامون موضوعاتی نظیر تولید فیلم کوتاه یا مستند است که حاصل گزارش‌ها و درس‌گفتارهای شفاهی پنج جلسه از باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر است و همزمان با جشنواره فیلم شهر رونمایی و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

در این جلسات، تینا پاکروان، آیدا پناهنده، ارسلان امیری، لقمان خالدی، محمود رحمانی و افشین هاشمی تجربه‌های خود را از ساخت یک فیلم کوتاه یا مستند با حاضران به اشتراک گذاشتند و به پرسش‌های آن‌ها، پاسخ دادند.

همچنین در این جلسات، فیلم‌های «اینجا شهر من بود» تینا پاکروان، «اتاق امن» آیدا پناهنده و ارسلان امیری، «مشترک مورد نظر» لقمان خالدی، «مدار صفر درجه» و «نفت سفید» محمود رحمانی و «پرتره» بهنام عابدی و با بازی افشین هاشمی به نمایش در آمدند.

لازم به ذکر است، هر یک از هنرمندان مذکور درباره یکی از موضوعات مسیر فیلمسازی از فیلم کوتاه تا بلند، از ایده تا کارگردانی، بازیگری در فیلم کوتاه، داستان‌گویی در فیلم مستند و فیلمسازی در ابعاد جهانی، تجربه‌های خود را بیان کردند. 

این کتاب به منظور بهره‌مندی عمومی از محتوای آموزشی آن، در ۲ نسخه چاپی و برخط توسط روابط عمومی جشنواره به صورت رایگان عرضه می‌شود. به علاوه، گزیده‌ای از فیلم این جلسات، در پرتال آژانس فیلم تهران منتشر خواهد شد.

گفتنی است، ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر ۹ تا ۱۴ مردادماه به دبیری سیدعلی احمدی در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

م ه / ا ا

نظر شما
ارسال نظر